انواع چک


مطابق با قانون انواع چک  یک چک صادر می شود، که طبق آن صادرکننده تقلبی را سفارش می دهد (از جمله پول، برای مثال، بانک) برای پرداخت به کنترل کننده تمام یا بخشی از پولی که او با او دارد. برای صدور چک، شما باید دستورالعمل ها را دنبال کنید، از جمله این واقعیت که صادر کننده باید مواردی را که در متن چک به درستی نشان داده شده است، بدون مهر زنی و خوردگی پر کنید. مهمترین آنها نوشتن یک چهره در اعداد و حروف، نوشتن تاریخ نامه ها و اعداد و نوشتن چک و چک است. اگر یک خط خوردگی در چک وجود داشته باشد، می توانید آن را در پشت تایپ کلمه یا شماره درست بنویسید و آن را امضا کنید. نکته مهم در مورد تأیید این است که تأیید فقط با امضای معتبر است و به جای یک امضا مجاز به وارد کردن مهر و موم یا اثر انگشت نیست. بنابراین، هنگام ارسال چک، بانک ها در ابتدا با امضای دارنده حساب، امضا را در چک می کنند.
نکته دیگر این است که صادر کننده هنگام پرداخت چک، مبلغی را به حساب حساب جاری خود پرداخت کند. علاوه بر این چک باید در همان روز صادر شود و چک به اصطلاح به روز می شود، اما صادرکنندگان معمولا به این مسئله توجه نمی کنند و وعده چک را صادر می کنند، که اگر چه غیر قانونی است، مشکلی برای صادر کننده و دارنده وجود دارد.
چک باید به محض اینکه به بانک منتقل شود، پرداخت می شود، در صورتی که شامل بازپرداخت نمی شود. اگر صادرکننده یک چک را برای پرداخت چک از طرف بانک فراهم کند، بانک بدون توجه به این شرایط پرداخت می کند.

Comments

Popular posts from this blog

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

محرومیت از ثبت نام کارشناسی ارشد 99

در چه شهرهایی تپسی وجود دارد